Biletet - den overfladiske formidlaren?

Kom over ein interessant artikkel om biletet sitt angrep på teksten, skrive av Pål Veiden (f. 1958), dr.polit og førsteamanuensis i sosiologi ved Høyskolen i Oslo.

Les heile artikkelen her.

Han skriv:

Fotografiet stjeler plass fra bildet. Bildet breier seg der det kunne ha vært tekst. Bildet er kjedelig, det er det du ser.…Bildet er invasjonen fra en verden av ukonsentrerte, en verden av folk som må underholdes hele tiden, som ikke makter lange og intrikate resonnement, men som må ha noe artig som de kan kaste blikket på, noe som kan fortelle dem at neida, det er ikke nødvendig med all denne kjedelige teksten!

Vidare meinar han medienoreg som pressar ut avis på avis må ha nok innhald å publisere kvar dag, og då er det enklare å fylle det opp bilete enn tekst. Det tek mindre tid.

I det store og det heile meinar han at det er på tide at tekstelskarane må reise seg før biletedyrkinga tek overhånd.

--

Han har mykje rett i det han skriv, òg så skriv han godt, noko som hjelper på å bli påvirka av hans meiningar. Eg kjenner meg sjølv igjen i det han beteiknar som «latskap», i min eigen biletekonsumering, både som skapar og sjåar. Det er ikkje til å legge skjul på at RSS-strømmen eg føl er stort sett biletebasert, og det er sjeldan at eg les lange artiklar på nett. Eg er for rastlaus når eg les på skjerm. («Leser»-funksjonen til Safari er forresten heilt genial, utan den hadde eg aldri klar å lese heile artikkelen). Eg skal ha informasjon fort og lett. Slik sett er bilete optimalt. Det er biletet sin styrke - å formidle eit (rikt) budskap momentant.

Det Pål Veiden ikkje skriv så mykje om i sin artikkel, er at bilete kan og sjåast på som tekstformidlar. Om ein tenker på den utvida definisjonen av tekst, som formidlar av eit budskap. Poenget mitt, og til «forsvar» for biletet, er at det kan ligge myje tekst gøymt i eit biletet. Det kan ligge fleire lag med informasjon, noko som er lett å få auga på, og noko som ligg meir i skjul. Men det er opp til sjåaren å få auge på denne informasjonen og trekke eigne slutningar. Slik sett kan bilete vera meir open for tolkning enn det skrivne ord, noko som kan kreve meir av mottakaren? Som igjen krev ein ikkje-lat mottakar.

Tjenester

Foto

Eventyret startet med foto i 2007, da Oda jobbet som reklamefotograf for CC Gjøvik. Hun ble kastet rett ut i det – med ansvar for både moteserier og redaksjonelle bilder. Siden den gang har mennesker alltid vært et favorittmotiv. Enten det er portretter eller personer i naturlige omgivelser, liker hun å fange uttrykk og stemninger med en redaksjonell nerve og en ren, minimalistisk komposisjon. I dag er Visuello fast fotograf for blant annet Tripletex, Aschehoug og Barnehageforum.

Brandbilder

Med en bakgrunn i både design og fotografi, har Visuello en unik evne til å forstå merkevarens identitet og formidle dette gjennom foto. Oda, som står bak Visuello, fanger autentiske øyeblikk med teknisk presisjon og en minimalistisk estetikk. Resultatet er rene, tidløse bilder som skaper et varig visuelt inntrykk.

Film til sosiale medier

Film for sosiale medier krever både presisjon og kreativitet. Visuello leverer innhold av høy kvalitet – tilpasset alt fra små mobilskjermer til større flater. Med solid erfaring i både produksjon og tilpasning av innhold, vet vi hva som skal til for å skape engasjerende videoer som skiller seg ut og treffer målgruppen.

Redaksjonelle filmer

Redaksjonelle filmer med substans og formidlingsevne. Visuello har bred erfaring med å produsere innhold for utdanningssektoren – særlig intervjufilmer og forklaringsfilmer med et redaksjonelt preg. Vi jobber tett med kunden i utviklingen av regi og manus, for å sikre et resultat som både informerer og engasjerer.

Reklamefilm

Reklamefilmer med gjennomslagskraft. Når budskapet skal spisses og etterlate et varig inntrykk, handler det om å fortelle en god historie – gjennom lyd, bilde og stemning. Visuello bistår i hele prosessen, fra idéutvikling og manusarbeid i samarbeid med tekstforfattere, til lydlegging og ferdig produksjon. Alt skreddersys etter behov og budsjett.

Visuell identitet

Med en master i design og en bachelor i mediedesign har Visuello solid kompetanse innen visuell kommunikasjon – med særlig fokus på utvikling av visuell identitet og logo. Vi har blant annet utformet identiteter for reiselivsbutikken Chillout og langrennsdestinasjonen Sjusjøen. I tillegg er Visuello fast designer for Appfabrikken AS.